Hangi Derse Nasıl Çalışılır? (Lise)

Hangi Derse Nasıl Çalışılır? (Lise)
MATEMATİK

Öncelikle Matematiğe karşı ön yargısız ve sabırlı olmak gerekir. Bir günde matematikte başarılı olunmaz matematik dersi küçük parçaların birleşimi ile  bir bütün olur. Düzenli bir çalışma ve kendine inanma ile başarı kaçınılmazdır. Matematik dersinde düzenli tekrar ve bol soru çözmek çok önemlidir. Yeni nesil sorularda başarılı olmak ancak çok fazla soru çeşidi görmekle mümkündür.

Ders esnasında anlaşılmayan yerler mutlaka sorulmalıdır çünkü çok küçük bir nokta anlaşılmazsa matematik zincirleme olduğu için konu anlaşılmaz.

Matematik dersinde soruların kenarlarına kendi cümlelerinizle, daha sonra tekrar ederken neyin nerden geldiğini açıklayan küçük notlar tutmalısınız. Ama kesinlikle kendi cümleleriniz kendi notlarınız olmalıdır. Unutmayın ki arkadaşlarınızdan aldığınız notlar arkadaşınızın cümleleridir ve bu size fayda sağlamaz.
Son olarak bir soru defteriniz olsun, çözemediğiniz ve sonradan çözümünü öğrendiğiniz güzel soruları makasla kesin ve defterin bir sayfasına yapıştırın, altına da çözümünü ve size sonrasında ipucu verebilecek şeyleri yazın.

GEOMETRİ

Geometri çalışırken zor ve bilgi gerektiren konularda mutlaka özet çıkarmanızı tavsiye ederim. Ancak Geometri formül ezberlemek değildir asla, bu unutulmamalı. Aslında ezberlenmesi gerekiyormuş gibi görünen formüller sadece birkaç önemli formülden gelir. Formül ezberlenmeye kalkışmak, Geometriyi daha zor hale getirmektedir. Kısacası işin temeli, mantığını kavramak ve bilmekten geçer.

Zor anlaşılan bir ders olan geometri nasıl çalışılır sorusuna sunduğumuz önerileri dikkate alarak her konunun ardından mutlaka bol bol soru çözmelisiniz. Ne kadar çok soru çözerseniz o kadar fayda göreceksiniz. Test çözerken yapamadığınız sorularla vakit kaybetmek yerine tüm testi bitirdikten sonra çözemediğiniz sorularla uğraşın. Yapamadığınız sorular için vakit harcamaktan çekinmeyin. Çünkü bu süreçte şekillere farklı bakış açıları geliştirmiş olacaksınız.

Konulara sırasıyla çalışmak da önemlidir. Konu çalışıldıktan sonra mutlaka test çözülmeli ve soru bankasındaki sorular çözülerek konu iyice kavranmalıdır.

Geometride başarıya ulaşmak istiyorsanız mutlaka çalıştığınız konuları tekrar etmeli, her konunun üzerine testler çözerek tekrarı kavramalısınız. Günde en az 20-25 geometri sorusu çözerseniz mutlaka bunu faydasını göreceksinizdir. Sadece sınavlarda değil günlük hayatta da faydasını göreceksiniz

Konuyu anlamadan soru çözümüne geçmeyin. Konuyu çok iyi bir şekilde kavradığınızdan emin olduktan sonra test ve soru bankası çalışmaya geçebilirsiniz. Aksi takdirde konuyu anlamadığınız için geometri sorularını çözmeniz de mümkün olmayacaktır.

Geometrinin en önemli kuralı ezbere değil, yoruma önem vermektir. Çok fazla soru çözerek yorum gücü geliştirmek gerekir. Ne kadar farklı bir bakış açısına sahip olursanız soruların çözümünde de o kadar kolay fikir geliştirebilirsiniz.

FİZİK

Fizik dersi konularının temeli bilgiye ve bu bilgilerin yorumlanmasına dayanmaktadır. Fizik dersi birtakım temel esaslar yerine getirildiği zaman öğrenilmesi kolay ve çok zevkli bir derstir. Fizik dersine mutlaka hazırlıklı gelinmelidir. Grafik ve çizimlere çok dikkat edilmelidir. Birçok konusu matematik dersine dayanır. Kavram yanılgılarına önem verilmelidir. Her ders sonrası tekrar yapılmalı ve anlaşılmayan noktalarda hocaya tekrar sorulmadır. Bol soru çözerek konuyu pekiştirip 
Farklı soru kalıplarını görmeleri konunun tam anlaşılmasını sağlar.

9.sınıf müfredatında dikkat edilmesi gereken konular:   Fizik bilimine giriş , Isı ve sıcaklık, Kuvvet ve hareket kavram yanılgıları çok fazla olan konular ve her yıl tyt de kesin soru geliyor  yorumlama yeteneği gerektiren  sözel konulardır.

10.sınıf müfredatında dikkat edilmesi gereken konular: Elektrik ,basınç, dalga ve optik bu konular çizim şekil ve matematiksel işle gerektiren konulardır. TYT her konudan bir soru geldiği için çok önem verilmesi gerekir .Bol soru çözülmeli özet çıkartılarak çalışılmalıdır.

11.sınıf müfredatında dikkat edilmesi gereken konular: Fizikte en çok zorlanılan ve en çok konu barındıran bir sınıftır. Öğrenciler bu dönemde öğretmen ile birlikte gitmelidir çünkü çoğu konusu okullarda yetişmiyor ve konu ilerledikçe daha da zorlanıyor.2. dönemde elektrik konusu çok formül ve yorumlama farklı terimler öğreniyorlar bu yılı tam öğrenen öğrenci AYT  de başarılı oluyor olabildiğince bol soru çözüp konuyu pekiştirmelilerdir.

YKS İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KONULAR :
TYT fizik bilimine giriş ,  kuvvet hareket ,elektrik ,optik ,ısı sıcaklık en çok çıkan konulardır. Konular Aralık ayı sonuna bitirilip sınava kadar branş  denemesi çözülmelidir. Özet çıkartılıp bol bol tekrar edilmelidir.
AYT 11 sınıf konularından çok daha yoğun çıkan bir sınavdır. Formülleri çok iyi öğrenilip ne için kullanıldığını bilmek gerekir çünkü artık yorumlayarak soru çözülmesi   gerekiyor. Tyt ye göre daha kolay bir sınavdır sonucalar daha net belli olur. Soru bankaları aralarında küçük notlar alarak konuyu her zaman hatırlamak gerekir.

Kimya Dersine Nasıl Çalışılır?
Kimya dersinde TYT sınavında 7 soru ve AYT sınavında 13 soru olmak üzere toplamda 20 soru gelmektedir. Bununla birlikte kimya dersi istisnası çok olan bir derstir. Her sınıf düzeyinde mutlaka istisnalardan bahsedilir ve bu istisnalar oldukça önemlidir. Peki, bu durum göz korkutmalı mıdır? Aslında hayır. Çünkü yeterli düzeyde soru çözülüp, yapılamayan sorular ders öğretmenine sorulduktan sonra aslında bu istisnalar mutlaka öğrenilmiş olacaktır. Kimya dersine çalışılırken yapılan en büyük hatadan söz etmek gerekirse, en başta 9.Sınıfta dersin sözel olduğunu düşünmek ve her şekilde yaparım havasında takılı kalmak. Kimya dersi aslında tüm branşları içine alan bir derstir. Peki, nasıl daha aktif kimya öğrenebiliriz? Bunun aslında birçok yolu vardır, ancak en yapmamanız gereken ezber yapmaya çalışmaktır. Her derste olduğu gibi kimya dersi, derste dinlenmeli ve konu ne kadar iyi bilinse bile öğretmenle birlikte not tutmaya çalışılması gerekir. Anlamadığınız noktaların öğretmene sorulması gerekmektedir. Derste mutlaka her soruya yorum yapmaya çalışmak, sorulara olan yaklaşım tarzınızı güçlendirir. Karşımıza çıkan en büyük sorunlardan bir diğeri ise; derste çözülürken anlayıp, kendiniz çözmeye çalışırken yapamıyor olmanızdır. Bunun tek sebebi vardır. Sizler de öğretmeninizin derste çözdüklerini tekrar kendiniz ders sonrasında çözmeye çalışmanız gerekmektedir. Kendinizin bir öğrenci olduğunuzu unutmamanız gerekiyor. Yani, bir öğretmen gibi; eğer bir soru çözüldükten sonra o soru bitti geçelim, anladım zaten, dememeniz gerekir. Sizler öğrenme aşamasında olduğunuzu bilmeniz gerekiyor ve gerekirse çözülen soruları birden fazla tekrarla çözmeniz gerekiyor. Eğer soruyu cevaba bakmadan kendin çözebiliyorsan o soruyu anlamışsın demektir, ancak eğer çözemiyorsan, yapman gereken şey bir sonraki derste öğretmeninden tekrar o sorunun çözümünü anlatmasını rica etmen. Bu yolun yorucu ve uzun bir yol olduğunu hepimiz biliyoruz ve dolayısıyla bu yolda pes etmeden devam etmemiz gerekiyor. Bazı soruları ilk anda çözemeyebilirsiniz, bu çok normal bir durumdur. Yani üzülmek yok, illa bir an o soruyu çözeceksinizdir. Yeter ki çaba gösterin. Aynı konudan arka arkaya çok fazla soru çözmek sizin yanlış soru sayınızı arttırır. Dolayısıyla bu durumda yapmanız gereken, belli sayıda soru çözüp ardından başka konu ya da başka ders sorularını çözmektir. Böylelikle yanlış soru sayısını azaltabilirsiniz. Yapamadığınız sorular mutlaka dersin öğretmenine soru çözümü saatlerinde ya da ders içinde sorulması gerekir. Soru sormaktan asla çekinmemeniz gerekiyor, size kolay gelebilir belki ancak sorduğunuz soru bir başka arkadaşınız için önemli kilit noktalarından biri olabilir. Verilen ödevlerin zamanında yapılması da ders içi başarınızı arttıracaktır. Kendinizi asla kimseyle karşılaştırmamanız gerekir. Unutulmamalıdır ki, sınav anında aslında siz her zaman kendinizle yarışıyorsunuz, başkalarıyla değil. Hayatta ne olursa olsun yapabileceğinizin en iyisini yaparsanız, başarıya mutlaka ulaşırsınız. Hiçbir şey kendi sağlığınızdan önemli değildir. 

BİYOLOJİ

Biyoloji, canlıları inceleyen bir bilim dalıdır.
Biyoloji öğretiminin sonucunda canlılar, sistemler, basit anlamda yaşam ve onu oluşturan unsurlar kavratılır ve bunlar pratik hayatta kullanılabilecek veriye dönüştürülür. Biyoloji dersi bilgi ağırlıklı olması sebebiyle anlatımın yanında grafik, şekil, tablo ve şema ile desteklenerek yorum yaptırılan, muhakeme ve karşılaştırma gerektiren, ezberle öğrenilemeyecek, çok önemli bir fen bilimleri dersidir. Bazı ünitelerin biyolojide temel olması nedeniyle ilerleyen ünitelere gelince temel konuların tekrar gözden geçirilmesi gerekir. (örnek 9.sınıf temel bileşenler konusu ) 
Sorular genelde tablo, grafik yorumlama, şekil okuma, bilgi ve muhakeme gerektiren sorulardır. Biyoloji soruları çözülürken öncelikle soru kökü okunmalı, tablo, grafik, şekil, açıklama ve soru verileri daha sonra incelenmelidir. Bazı sorular ince ayrıntı içermekte, bazıları ise birkaç konuyu kapsamaktadır. Bu nedenle biyoloji müfredatındaki tüm konuları bilmek gerekir.
Sorunun içeriğine göre yanıtımız seçeneklerde aranır, verilen bilgi doğrultusunda eleme yolu kullanılır. Soru çözümünde dikkat etmeniz gereken, soruda sizden ne istendiğini ve seçeneklerde ne verildiğini tam ve doğru olarak anlamaktır. Bu da Türkçe'yi kavrama gücü ve dikkatle doğru orantılıdır. Biyoloji dersine ait üniversiteye giriş sınav sorularının anlaşılması çok sayıda ve farklı içeriklerde soru çözmekle mümkündür.

BİYOLOJİ DERSİNE NASIL ÇALIŞILIR ?
Her ders için geçerli olduğu gibi biyoloji dersinde de başarılı olmanın temelinde dersin derste öğrenilmesi koşulu vardır. Öğrenci etkin dinleme çerçevesinde karşılıklı diyalog ile konuları pekiştirmeli ve kafasına takılan soruları anında sorarak çözüm yolu bulmalıdır. "Bu derste konuyu anlamasam da olur. Anlatan biri elbette bulunur." fikri zihninize yerleşmişse dersi takip etmede sorun yaşayabilirsiniz. Biyoloji dersinde mantıksal bilgi ön planda olduğu için konular dinlenirken önemli noktalar kaçırılmamalıdır. Canlı varlıklara karşı ilgili bir zihinsel hazırlık ve merak güdüsü de biyoloji öğrenmeyi kolaylaştırır. 
Biyoloji dersinde Latince kelimeler oldukça ağırlıklıdır. Okulda öğretmenden dersi dinledikten sonra kelimelerin akılda tutulabilmesi için mutlaka tekrar edilmesi gerekir. Çünkü ilk kez duyulan kelimelerin unutulması daha kolaydır. Bir gün sonra işleyeceğiniz konuya ön hazırlık yaparak veya en az bir kez okuyarak gelirseniz daha kalıcı ve kolay bir öğrenme gerçekleştirmiş olursunuz. Biyoloji dersi çalışırken önemli noktaların altı çizilmeli gerekli notlar alınmalıdır. Böylelikle konuların önemli yerleri notlardan tekrar edilebilir. Ders çalışılırken sebep-sonuç ilişkisi dikkate alınarak ezberden kaçınılmalıdır. Ezber; muhakeme sorularını çözmekte sizi zora sokabilir. Öğrenilen konular periyodik zamanlarda soru çözülerek pekiştirilmeli, unutulma engellenmelidir. Her derste olduğu gibi biyoloji dersi de önem verilmesi gereken, çalışma ve emek isteyen bir derstir. Biyoloji atlasından, şekillerden, kitaptaki grafik ve tablolardan faydalanılması öğrencinin görme duyusunu da geliştireceğinden etkili bir öğrenme sağlanmış olacaktır.

9.sınıf müfredatında dikkat edilmesi gereken konular : TEMEL BİLEŞENLER, HÜCRE
10.sınıf müfredatında dikkat edilmesi gereken konular: KALITIM ,EKOLOJİ
11.sınıf müfredatında dikkat edilmesi gereken konular: SİSTEMLER
12.sınıf müfredatında dikkat edilmesi gereken konular: ENERJİ DÖNÜŞÜMLERİ

EDEBİYAT

Önce edebiyat bilgisi test edilmelidir.
Bireysel bir çalışma programı hazırlamak da edebiyat açısından çok önemlidir.
Akıllı not alma teknikleri kullanılmalıdır. Renkli kağıtlar üzerine hangi eser hangi yazarın gibi eşleşmeler yapılıp renkli panolar üzerine yapıştırılarak bu teknik kullanılabilir.
Hem konu çalışılıp hem de test çözülmelidir. Test çözmek her ne kadar önemsenmese de aslında çok önemlidir. Test çözmek konuların pekişmesini sağlar.

Kitap araştırması iyi yapılmalıdır. Kişi nerede eksikse ona göre kitap almalıdır. (Konu anlatımında eksikse konu anlatımlı test kitapları almalıdır.)
Edebiyat eserlerini çok iyi tanıyın. Hangi tarihlerde hangi eserlerin olduğunu öğrenin. Bu eserler sınavlarda çok sık çıkmaktadır.
Edebiyat çalışmak için edebiyatı sevmek çok önemlidir.
Sadece yazar eser gibi sorulara değil yorum sorunlarına da özenle çalışın.
Kodlama yöntemlerini deneyin.
Farklı kaynaklara göz gezdirin.
Yazma, sesli okuma ya da çizerek görsel ve işitsel duyularla da tekrara yapılabilir.
Günlük  paragraf soru  çözümü  yapılmalı paragraf  soru  çözümü  yapılırken  zaman  tutularak çözüme dikkat edilmeli .

COĞRAFYA 

Ders anlatımı yapıldıktan sonra öğretmenin anlattığı konular tekrar edilir ve devamında anlatıla konularla ilgili soru çözümü yapılmalıdır. Aynı konu belirli aralıklarla yine tekrar edilmelidir. Daha sonra her dünite sonunda ünitenin tamamıyla ilgili tekrarlar ve soru çözümleri yapılmalıdır.
Coğrafya sorularında bilinmesi gereken önemli hususlardan biri de harita bilgisidir. Haritalı soruların yapılabilmesi için mutlaka doğal ve beşeri sitemlerle ilgili konuların yer aldığı, hem dünya hem de Türkiye haritası üzerinden öğrenilmelidir. Özellikle öğrencinin kendi yaptığı çizimler akılda daha çok kalıcı olmaktadır. Bu yüzden öğrenci her bölge ile ilgili konuyu kendisinin dilsiz harita üzerine çizmesi kalıcı olacaktır ve soru çözümlerini kolaylaştıracaktır.

9. Sınıfta Dikkat Edilmesi Gereken Konular
Özellikle doğal sistemler ünitesindeki iklim bilgisi konusu çok önemlidir ve iklim bilgisini çok iyi bilmek gerekiyor. Ayrıca küresel ortam bölgeler ve ülkeler ünitesi üzerinde de durulmalıdır çünkü haritalı soruların çözümünde bu ünite yararlı olacaktır.

10. Sınıfta Dikkat Edilmesi Gereken Konular
Doğal sistemler ünitesindeki yerin şekillenmesi, beşeri sistemlerdeki yerleşmeler ve yerleşmeler üzerinde etkili olan faktörleri bilmek yararlı olacaktır.

11. Sınıfta Dikkat Edilmesi Gereken Konular
Bu alanda özellikle doğal sistemlerdeki biyoçeşitlilik konusuna, Türkiye coğrafyasına özellikle ekonomik coğrafya alanına dikkat edilmesi gerekmektedir.

YKS İçin Dikkat Edilmesi Gereken Konular
TYT için özellikle iklim bilgisi, harita bilgisi, yerleşmeler bölgeler konularına dikkat edilmesi gerekmektedir.
AYT için ise biyoçeşitlilik, ülkelerin uyguladıkları nüfus politikaları ve Türkiye ekonomik coğrafya alanlarına dikkat edilmelidir.

TARİH

-Tarih dersinin olmazsa olmazı kitap okumaktır. Tarih dersine çalışırken tarih konuları okuyup anlamaya çalışılmalı, olaylar arasında neden sonuç ilişkisi kurulmalıdır. Yazarak çalışmak tarih dersi için çok faydalıdır. Olaylar ve kişiler arasında tarihsel döngü içinde bağlantı kurmak tarih dersinin anlaşılması ve akılda kalıcılığın sağlanması bakımından önem teşkil etmektedir. Tarih dersine çalışırken çalışılan konuya ilişkin ortam ve çevre değerlendirmesi yapılması bilgilerin hafızada anlamlandırılması ve kalıcılığın sağlanması bakımından önemli bir detaydır. Tarihi olayların çalışılması sırasında olayların geçtiği dönemin özelliklerini bilmek ve o dönemde yaşanan diğer olaylarla ilişkilendirmek öğrenmeyi kolaylaştırmakta ve bilgilerin kalıcı olmasını sağlamaktadır. Her konudan sonra öğrenilen konuya ilişkin sorular çözülmesi yine bilgilerin kalıcı olmasını sağlar. Tarih dersine çalışırken olayların kronolojik sıralamasını gösteren notlar, çalışma alanında görülebilecek yere asılmalı ve tekrar edilmelidir. Tarih, geçmişte yaşanan olayları ve bunların nedenlerini, sonuçlarını, etkilerini ve önemini inceleyen bir ders olarak karşımıza çıkar. Tarih dersine çalışmak için aşağıdaki yöntemleri kullanabilirsiniz: Konuları Sınıflandırın: Tarih dersinde birçok farklı konu bulunur. Bu konuları belirli başlıklar altında sınıflandırın ve her bir konuyu ayrıntılı olarak inceleyin. Bu şekilde, konular arasındaki bağlantıları daha iyi anlayabilirsiniz. Not Alın: Tarih dersinde birçok isim, tarih ve olay vardır. Bu nedenle, not almak ve önemli bilgileri kaydetmek önemlidir. Konu anlatımlarını veya ders kitaplarını dikkatlice okuyun ve notlar alın. Kaynaklarınızı Çeşitlendirin: Tarih dersine çalışırken, farklı kaynaklardan faydalanmak önemlidir. Ders kitapları, ansiklopediler, tarih kitapları, belgeseller, makaleler, internet siteleri gibi farklı kaynaklardan yararlanın. Bu şekilde, konuları farklı perspektiflerden de öğrenmiş olursunuz. Kavramları Anlamak: Tarih dersi, birçok farklı kavramı içerir. Bu kavramların anlaşılması, diğer konuların da daha iyi anlaşılmasına yardımcı olacaktır. Bu nedenle, tarihsel kavramları öğrenmek ve anlamak için zaman ayırın. Olayların Nedenlerini ve Sonuçlarını Anlamak: Tarih dersi, geçmişte yaşanan olayların nedenlerini, sonuçlarını ve etkilerini inceler. Olayların nedenlerini ve sonuçlarını anlamak, tarih dersinde başarılı olmanız için önemlidir. Bu nedenle, olayları ve bunların sonuçlarını dikkatlice analiz edin. Tarih Çizelgeleri Oluşturun: Tarih dersinde birçok farklı tarih vardır. Tarihleri hatırlamak ve konuları daha iyi anlamak için tarih çizelgeleri oluşturun. Bu şekilde, önemli tarihleri ve olayları daha iyi hatırlayabilirsiniz. TYT – AYT TARIH DERSLERINDE DIKKAT EDILMESI GEREKEN YERLER: Ilk Cağ, Islam Öncesi, Ilk Türk devletleri ve Selçuklu Dönemlerinde; devlet kurucuları, en parlak dönem ve ilkler ÖSYM öncelik veriyor. Osmanlı Kültür Medeniyeti ÖSYM çokça soru sorduğu kısımdır. ÖSYM Inkılap Tarihi dersinden ağırlıklı olarak en çok sorunun sorulduğu kısımdır. Bu kısımda Milli Mücadele, Inkilaplarin kronoloji olarak sıralaması ve Çağdaşlaşma hareketlerine dikkat edilmelidir.


0 Yorum

Yorum Yap

Kategoriler

Yakın zamanda Gönderilenler