Hangi Derse Nasıl Çalışılır? (Ortaokul)

Hangi Derse Nasıl Çalışılır? (Ortaokul)

TÜRKÇE

Türkçe dersinin temeli okuduğunu anlamaktan geçer. Bu bakımdan kitap okuma, okuduğunu anlatma ve yorumlama çalışmaları yapmalıdır. Öğrencinin okuduğu her kitap çocuğa farklı değerler, kelimeler kazandıracaktır. Bu da Türkçe sorularını kolay anlamasına ve çözmesine yardımcı olacaktır. 

Etkinlikler üzerinden öğrenme çocukların çalışma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Çünkü yeni nesil sorularında zorlanırlar. Bu yüzden tekrar edilen konular etkinlikler ve ödevlerle pekiştirilmelidir. Daha sonrasında yeni nesil soruların çözümüne geçilmelidir.  

MATEMATİK 

Sizlerin de bildiği üzere matematik dersi ülkemizde en çok yapamayacağım ön yargısı ile özdeşleşmiş bir ders haline gelmiştir ancak bu kesinlikle doğru bir yaklaşım değildir. Matematik dersini daha anlaşılır ve daha zevkli bir hale getirebilmek adına ilk yapılacak iş ön yargılarımızdan kurtulmaktır. 

Matematiğe öncelikle düzenli olarak çalışmamız gerekmektedir. Matematik konuları bildiğimiz üzere sürekli birbirini takip eden ve birbirleriyle bağlantılı olan konulardır. Bu sebeple derslere katılım oldukça önemlidir. Derslere eksiksiz katılıyorsak ve dersi iyi bir şekilde dinliyorsak bir sonraki adım olan evde çalışma yöntemine geçebiliriz. Evde matematiğe çalışırken ilk olarak günlük tekrarlar yapılmalıdır. Derste ne işlendiyse bunun ile tekrar yapılmalıdır ve anlaşılmayan bir konu var ise hemen bu eksiği gidermeye yönelik videolar izlenmelidir. Konu tekrarı yapıldıktan ve eksik olan konu giderildikten sonra konu ile ilgili soru çözümü yapılmalıdır. İşte burada en önemli noktaya değinmek istiyorum testteki doğrular, yanlışlar ve boşlar kontrol edilmelidir ve yapılan yanlış sorular ve boş sorular mutlaka öğretmene sorulmalıdır. Her zaman dile getirdiğimiz önemli bir husus var matematikte, kalıp sorular. Çözdüğünüz kalıp soruların mutlaka belli yöntemleri var bu yöntemleri öğretmenlerinizden öğrendiğiniz zaman epey aşama kaydedebilirsiniz. Üzerine konu tekrarları ve soru çözümlerini bir de sorulardaki eksiklerinizi öğretmenlerinize sorarsanız başarı kaçınılmaz bir son, matematik çok daha zevkli ve eğlenceli bir hale gelecektir. 

FEN BİLİMLERİ

Öncelikle fen dersinin hayatın kendisi olduğunu öğrenci unutmamalı. Hatırlamayı daha da kolaylaştırmak için gerçek hayat ile bağdaştırabilmeli. Bu şekilde öğrenci bilgilerini hayatında kullanabildiğini fark ederse o kadar kalıcı olabilir.

Fen dersi teorik olduğu kadar bir uygulama dersi. Bu sebeple fen dersinde konuları düzenli olarak tekrar etmek, hemen ardından pekiştirmek için soru çözmek çok önemli. Soru olarak da sadece test değil, klasik, boşluk doldurma, doğru yanlış içeren sorular fen dersi için çok daha yararlı. Konunun işlenmesinden zaman geçse bile ayda bir işlenen tüm konularla alakalı tekrar yapılıp soru çözülmeli. Buna dair öğrencinin bir tekrar programı olmalı. O ay işlenen konuların ay sonunda tekrarı yapılırsa bilgi daha kalıcı olur. Öğrenci defter tutumuna dikkat etmeli, ders esnasında önemli noktaları not almalı.

Öğrenci öğrendiğini mutlaka sorgulamalı. Soru çözümü esnasında anlamadığı bir kelime dahi olsa not alıp veya işaretleyip öğretmenine sorması gerekiyor. Yanlış yapılan sorular kesinlikle öğretmene sorulmalı, es geçilmemeli. Öğrenci yanlış yaptığı sorunun doğrusunu öğrendiğinde o bilgiyi kolay kolay unutamaz. 


SOSYAL BİLGİLER

  Sosyal bilgiler ve özellikle T.C. İnkılap tarihi dersleri kavram bilgisine ve yorumlamaya dayalı bir derstir. Sosyal dersi sözel bir ders olduğu için sürekli tekrar isteyen bir derstir. Bu tekrarı ister yazarak ister anlatarak ister kodlamalarla destekleyerek yapabilirsiniz. Burada önemli olan konular arasındaki bağlantıları iyi kavramak. Çünkü özellikle tarih konularını içeren bilgiler bağlantı kurulması gereken bilgilerdir. Harita yorumlama da sosyal bilgiler dersinin önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Bölge – il – kıta vb. bilgiler harita yorumlarken önemli olmaktadır. 

Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılap tarihi dersi soruları genel olarak yorumlamaya dayalı ve genellikle orta derecede zorluktaki sorulardan oluşmaktadır. 

Bütün bu bilgilerden yola çıkarak Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılap tarihi derslerinden başarılı olabilmek için kavram ve harita bilgisine ve bol bol tekrara ihtiyaç vardır.



İNGİLİZCE

İngilizce dersine bir çok öğrencinin ön yargısı olsa da kelime öğrenimi ve bolca okuma yapıldığında öğrenci soruları yapmaya başladığında ve okuduğunu anladığında bu önyargı ortadan kalkacaktır. 

İngilizcede en önemli şey ise kelime öğrenimidir. Fakat sadece kelimeleri ezberlemek yeterli değildir. Öğrendiğimiz veya öğreneceğimiz sözcükleri bir küçük deftere karşılıklarını yazarak bunları durakta otobüste vs. okuyarak veya posterler hazırlayarak kendi kendimize veya arkadaşlarınızla bir oyun halinde yaşantılar oluşturarak öğrenebilir, kalıcılığını sağlayabiliriz. Ayrıca kelime öğreniminde kelimenin eş anlam / zıt anlamına kesinlikle birlikte çalışılmalıdır. 


LGS, yeni nesil soruları incelediğimizde soruların çok uzun olduğunu görebiliriz. Ama aslında soruda istenen şeyi bulmak için bazen tüm soruyu okumamıza bile gerek yoktur. Bunu kavramak sorularda uygulamak için bolca soru çözülmeli, İngilizce soru kalıpları öğrenilmelidir. İngilizce soruları Türkçe sorularında olduğu gibi önce soru kökünü okuyup sonra paragrafı yorumlayarak anlamaya çalışmalıyız. Paragraf okurken neyi aradığınızı bilmeniz size zaman kazandıracaktır.


0 Yorum

Yorum Yap

Kategoriler

Yakın zamanda Gönderilenler